2015/07/31

Piano Duoにまつわる2つの事件



This video recorded the performance that I and my daughter performed a piano duet in parents section of the piano society on March, 2002. "Someday my prince will come" and " When You Wish upon a Star" were arranged like " In concert style of chick Corea and Herbie Hancock". 
Parents section has disappeared for some reason from this next year.(woo!)Because I thought it to be prescription, I carry it. 
Data March, 2002 Maebashi dream studio 2F hall

親子部門消滅事件
2000年3月、娘(当時小6)のピアノ発表会の親子部門です。Disneyで有名な「いつか王子様が­」と「星に願い」をchick CoreaとHerbie HancockのIn concert風にアレンジしました。完全にジャズです。
その結果かどうか不明ですが、この翌年から親子部門が何故­か消滅。(苦笑)
時効と思いましたので掲載します。

Spain コラ事件  (Office Competition )
2007.5.19 前橋オーガスタでのジャムセッションの最後
尊敬する鍵盤弾きのcherry(Kozakura Project)さんに3年ぶりに勝負を挑みましたが、今回もあっさりノックアウト負­け。敗因は....「ビールを飲み過ぎたから」でもなく、「ピアノを選択したから」でもな­く、Cherryさん凄すぎ。



The last of the jam session in 19th May,2007 at Maebashi Jazz House Augusta 
Cherry (a keyboard player to respect from Kozakura Project) to a game after an interval of three years, but I lose by a knockout plainly this time.) of 
The cause of defeat.... The reason "is not because I drank beer too much", and the reason "is not because I chose a piano", and Cherry is too terrible.



しかし、このビデオがアメリカのMusic Video Makeovers社のMusicProducer9氏の創作意欲を刺激してしまったようです。作者からの事前の承諾確認はなく、「やられた」というのが第一印象。 脇が甘かったですね。 怖いな。それにしてもここまで凝った編集に敬服。いったい何考えてんだろ。 

cherryさんが私の秘書?。(私は上司か...) 
しかし何でゴジラが出てくるの。(苦笑) 
Fatal errorを犯したようです。 ちょっと間違えただけじゃない....(苦笑) illegal Chord used って。



YouTube投稿動画からの二次創作を防ぐ方法はあるのでしょうか?



0 件のコメント:

コメントを投稿